Dit wil ik ookSign up now

Stories

Terug naar het overzicht
Updates

The diary of – Gijs van Eldik (BLC)

Voetballer Gijs van Eldik vertrok in de zomer van 2022 naar Amerika om daar sport en studie te combineren aan Bethany Lutheran College! Hij maakte deze maand tijdens zijn spring break een roadtrip van Minnesota naar Florida met wat vrienden van BLC. Gijs heeft tijdens zijn roadtrip een dagboek bijgehouden over zijn avonturen en hieronder lees je meer over wat hij allemaal heeft gedaan tijdens zijn reis naar Florida!

Wednesday 3/1

Woensdag was onze laatste lesdag voordat de spring break startte. Onze lessen eindigde rond 12:30 dus we zorgde ervoor dat we al onze spullen al gepakt hadden zodat we direct konden vertrekken. Onze tussenstop was zo’n 10,5 uur verderop dus we hadden een flinke rit voor de boeg. Tijdens het rijden merkte je echt hoe het weer langzaamaan veranderde en het steeds warmer werd. Rond half 12 kwamen we aan bij ons hotel en was het tijd om te slapen.

Thursday 3/2

Donderdag hadden we nog zo’n 12 uur te gaan. We vertrokken rond 8 uur en de rit was prachtig. Je zag daadwerkelijk hoe de landschappen veranderde. Met een paar korte tussenstops en files kwamen we rond 11 uur aan bij The University Of Tampa. Hier verbleven we de eerste dag in de dorms bij een vriendin van mijn vriendin. Na een tour gekregen te hebben van de campus was het tijd om eindelijk bij te komen en te gaan slapen.

Friday 3/3

Vrijdag begin met een goed ontbijt op de universiteit. Na ons ontbijt was het tijd om naar het zwembad te gaan. The University Of Tampa is voorzien van meerdere zwembaden dus dat kwam perfect uit met het warme weer. Na het zwemmen was het tijd om richting onze Airbnb te gaan, deze was zo’n 20 minuutjes verderop. Nadat we onze koffers hadden uitgepakt was het tijd om ons klaar te maken voor onze eerste avond. Nadat we ons hadden klaargemaakt werden we opgepikt door vrienden en gingen we terug naar de universiteit. Hier hebben we een tijdje met vrienden gezeten totdat we met zijn alle richting de club vertrokken. Het centrum van Tampa was enorm levend wat leuk was om te zien.

Saturday 3/4

Na zaterdag uitgeslapen te hebben was het tijd om naar het strand te vertrekken. Het was iedere dag zo’n 28 graden dus het weer was perfect om naar het strand te gaan. Hier zijn we de hele dag gebleven. Toen de zon langzaamaan onderging zijn we uiteten geweest aan het strand. Toen we terugkwamen hebben we ons klaargemaakt voor nog een feestje.

Sunday 3/5

Zondag was het tijd om te shoppen. We vertrokken rond 1 uur richting een groot winkelcentrum. Nadat we klaar waren met shoppen kregen we allemaal erg trek en was het tijd om sushi te gaan eten. Na de sushi was het alweer bijna het einde van de middag en besloten we om naar het strand te gaan om de zonsondergang te zien. We vertrokken richting Clearwater Beach wat een enorm mooi strand is met een mooie pier.

Monday 3/6

Maandag was een rustige dag. We waren allemaal erg moe van de afgelopen dagen. We besloten toch om naar het strand te gaan. We zijn naar Siesta Key gegaan wat word gezien als het mooiste strand van de Verenigde Staten. Na hier de hele middag te zijn geweest besloten we om uit eten te gaan. Na het eten was het tijd om terug te gaan naar het huis en te slapen.

Tuesday 3/7

Dinsdag hadden we het plan om naar Miami te gaan. We stonden rond 06:00 op en pakte onze spullen om te vertrekken. Na 4,5 uur kwamen we aan en Miami en het was prachtig. Na onze auto geparkeerd te hebben, hebben we een aantal uur rondgelopen door de binnenstad en aan het water. De combinatie van het water en de skyline was geweldig. Na de binnenstad bezocht te hebben zijn we vertrokken naar een wijk wat bekend staat om zijn muurschilderingen. Overal in de wijk vind je muurschilderingen op gebouwen wat ervoor zorgt dat het lijkt alsof je in een film zit. Na Miami bezocht te hebben zijn we gaan rijden richting Fort Lauderdale, waar we de nacht verbleven. Fort Lauderdale staat bekend om het mooie uitgaansgebied en ik snap waarom. Na ons klaargemaakt te hebben pakte we de taxi richting het centrum waar het enorm druk was met nachtclubs en bars.

Wednesday 3/8

Na lang uitgeslapen te hebben was het tijd om terug te rijden richting Tampa. We kwamen rond het eind van de middag aan en het was tijd om uit eten te gaan. Na het eten was het plan om te gaan bowlen met een aantal vrienden. Na het bowlen hebben we nog even wat gedronken met ze waarna het tijd was om terug te gaan naar ons huis.

Thursday 3/9

Donderdag hadden we nog een dag aan het strand. Na een paar uur zonnen was het tijd om ons klaar te maken voor de sportschool. Na een week zonder was voelde we dat het tijd was om weer te sporten. Na de sportschool maakte we ons klaar om weer te gaan feesten. Het was college night dus veel studenten van The University Of Tampa waren in het centrum te vinden.

Friday 3/10

Vrijdag was onze laatste volledige dag. Voor onze laatste dag besloten we om nog 1 keer naar het strand te gaan. Na de hele dag op het strand te hebben gelegen was het tijd om met z’n alle nog een laatste keer uit eten te gaan. Na het diner was het tijd om terug te gaan naar het huis en ons klaar te maken voor onze laatste avond. Het was enorm druk in het centrum wat het uitgaan erg leuk maakte.

Saturday 3/11

Zaterdagochtend was het helaas tijd om weer terug te gaan rijden. Na onze koffers gepakt te hebben vertrokken we rond 10:30 richting Kentucky, waar onze tussenstop was. Dankzij erg veel file kwamen we rond een uurtje of 01:00 aan bij ons hotel.

Sunday 3/12

Zondag stonden we om 08:30 op om het laatste stuk te rijden richting Minnesota. Door hevige sneeuwval duurde het helaas langer dan verwacht en kwamen we rond 22:00 eindelijk aan bij onze school. Ondanks dat het geweldig was in Florida is het ook altijd lekker om weer thuis te komen. We waren allemaal erg moe door de lange reis dus het was tijd voor bed.

Sign up now
Whatsapp-Kingstalent
Kingstalent
Kan ik je ergens mee helpen? Stuur ons een berichtje. Momenteel zijn we gesloten, maar laat gerust een berichtje achter.