Dit wil ik ookSign up now

Stories

Terug naar het overzicht
Updates

The dairy of – Eke Denessen (NDSU)

Volleybalster Eke Denessen vertrok in 2020 naar University of South Florida, waarna ze afgelopen zomer een transfer maakte naar North Dakota State University (NDSU). In de afgelopen jaren is ze verliefd geworden op het college volleybal. Deze week neemt de setter ons mee in een week uit haar American Dream.

Monday 10/10

Vandaag is het maandag de 10e. Deze week hebben we een erg drukke week voor de boeg. We spelen namelijk donderdag tegen Denver en zaterdag tegen Omaha. Beide heel erg goede teams waar we ons goed op moeten voorbereiden. Op maandag beginnen we de dag altijd met krachttraining om half zeven ‘s ochtends. Dit duurt een uur en tijdens het seizoen hebben we niet een hele zware krachttraining. We houden de gewichten wat lichter. We doen oefeningen zoals squats, cleans, benchpress en buikspieroefeningen. Na de krachttraining zorg ik ervoor dat ik voldoende goede voeding binnen krijg. Bij het krachtcentrum zit een ‘’fueling station’’, zoals wij dit noemen. Hier kan ik allemaal snacks pakken zoals fruit, granola bars, protein shakes, etc. Na mijn krachttraining is het tijd voor een powernap. Heerlijk even de uurtjes bijslapen die ik heb gemist die nacht. Om 10 uur is het tijd voor mijn eerste les namelijk Business Ethics. Hierna heb ik nog Introduction to psychology en Fitness Wellness. Tussen de lessen door maak ik wat huiswerk. Om 13.45 heb ik samen met de hoofdcoach naar wat beelden van de trainingsweek van vorige week gekeken. Hierna hadden we een teammeeting, omdat we de zaterdag ervoor hadden verloren. Na de training heb ik thuis avondeten gekookt en nog wat huiswerk gemaakt om vervolgens lekker naar bed te gaan.

Tuesday 11/10

Ik heb vandaag uit kunnen slapen tot 8 uur ‘s ochtends. Om half 9 heb ik namelijk een gesprek met mijn academic advisor. Deze persoon werkt voor het athletic department en helpt mij met al mijn schoolzaken. Vandaag gingen we vakken uitkiezen voor het volgende semester en een plan maken waar ik uiteindelijk wil uitkomen met mijn diploma. Na dit gesprek had ik twee lessen. De eerste was Statistiek en de tweede was Biologie. Na de lessen heb ik even snel geluncht thuis en ben ik daarna weer snel naar de volleybal faciliteiten gegaan om aan onze eerste meeting te beginnen. In deze meeting hebben we onze tegenstander van donderdag bekeken. Hierin bekijken we alle speelsters en wat hun beste aspecten en minder goede aspecten zijn. Hierop kunnen wij ons spel op aanpassen en ons het best voorbereiden om deze wedstrijd te winnen. Na het kijken van een film, hebben wij nog training gehad tot half 6. Om 6 uur had ik nog een les. Deze les heb ik een keer in de week en is een laboratorium les. Ik doe hier voornamelijk onderzoek. Na de les heb ik thuis avond gegeten en heb ik nog wat huiswerk gemaakt. Ook heb ik mijn koffer ingepakt voor de komende 4 dagen.

Wednesday 12/10

Vandaag was onze reisdag. In de ochtend moest ik weer vroeg op, omdat ons vliegtuig om 9 uur vertrok naar Denver. Na de laatste dingetjes ingepakt te hebben, hebben we ons om half 8 op het vliegveld verzameld. Om 9 uur zijn we met het vliegtuig naar Denver, Colorado vertrokken. Deze vlucht duurde twee uur. Toen we aankwamen stond er een bus op ons te wachten die ons naar het hotel heeft gebracht. Tijdens de vlucht zijn we een uur terug gegaan. Het was nu pas 11 uur ‘s ochtends. Voor lunch hadden we Jimmy Johns, een heerlijke broodjes zaak. Na de lunch hadden we een uur verplichte study hall met z’n allen. Dit betekent dat je verplicht aan school moet werken, zodat je goede punten houd terwijl je weg van thuis bent. Na de study hall hadden we wat vrije tijd. Ik heb toen nog wat meer huiswerk gemaakt en ik heb even een dutje gedaan. Om 4 uur zijn we weer met z’n allen bij elkaar gekomen om nog wat film te kijken van het andere team. Na een uurtje nog wat meer naar onze tegenstander gekeken te hebben, zijn we vertrokken naar de hal waar we een uur hebben getraind. Deze trainer was meer gericht op ons een beetje te laten acclimatiseren en op elkaar afstemmen. Denver ligt op 2000 meter boven de zeespiegel en is de hoofdstad van Colorado. Een aantal speelsters hadden wel last van het hoogteverschil, dus het is maar goed dat we deze extra training van tevoren hebben gehad. Na de training zijn we weer terug naar het hotel gereden en hebben we avond gegeten met het hele team. De rest van de avond hadden we voor onszelf en hebben we gezellig met een aantal meiden een film gekeken in een van de kamers. Daarna zijn we vroeg naar bed gegaan, want morgen is het game day!

Thursday 13/10

Vandaag is het game day! Om 6 uur ‘s avonds spelen wij tegen de University of Denver! We beginnen de dag om half 9 ‘s ochtends met een lekker ontbijtje van het hotel. Hierna hebben we weer een uurtje study hall gehad en wat vrije tijd. In mijn vrije tijd heb ik niet heel veel gedaan, behalve een dutje en wat op social media gezeten. Om 11 uur was het tijd om naar de zaal te gaan, want om 12 uur s’middags hadden wij weer een uurtje trainen. Tijdens dit uurtje leren wij weer de zaal een beetje beter kennen en raken we wat meer gewend aan elkaar. Om 1 uur zijn we dan ook weer naar het hotel gegaan om ons daar even op te frissen. Om 2 uur s’middags kregen we de pre-match meal geleverd bij ons hotel. Dit is een gezamenlijke lunch voor de wedstrijd. Na deze lunch ben ik naar een van mijn teamgenootjes gegaan om mijn haar te laten invlechten. Zij doet dit altijd voor iedereen in het team voor de wedstrijden. Om half 4 zijn we weer vertrokken naar de zaal voor onze eerste wedstrijd van de week. Om half 5 begon onze warming up en om 6 uur was het game time! We hebben deze wedstrijd goed gespeeld en 3-0 gewonnen van Denver! Eenmaal terug in het hotel hebben we nog avond gegeten en zijn we vroeg naar bed gegaan, want we hadden de dag erna weer een lange dag voor de boeg.

Friday 14/10

Vandaag is het vrijdag. We verlaten vandaag Denver en gaan naar Omaha, Nebraska. Dit ligt 7 uur rijden van elkaar af en dus gaan we met het vliegtuig. Om 7 uur ging de wekker om ons klaar te maken voor naar het vliegveld te rijden. Om 8 uur zijn we aangekomen op Denver International Airport, waar om 10 uur onze vlucht naar Omaha vertrok. Na een vlucht van anderhalf uur en een tijdwisseling zijn we om 12.30 aangekomen in Omaha, Nebraska. We haalden al onze koffers van de band en vertrokken al snel weer met de bus naar het hotel waar lunch voor ons klaar stond. De rest van de middag hadden we vrij en konden we ons eigen ding doen. Ik heb vooral veel geleerd, aangezien volgende week midterm week is. Dit kan gezien worden als een soort van toetsweek. Om 5 uur zijn we vertrokken naar de hal van Omaha University. Dit is een super grote arena hal, dus we moesten zorgen dat we een goed gevoel van de zaal hebben. Na een training van anderhalf uur zijn we weer terug gegaan naar het hotel waar we avond hebben gegeten en daarna naar bed zijn gegaan rond 10 uur.

Saturday 15/10

Vandaag was onze tweede game day! Om 8 uur stond de wekker weer om vervolgens om half 6 aan het ontbijt te zitten. Na het ontbijt hadden we wat vrije tijd en ruimte om wat treatment te doen. Dit is als je blessures hebt, dat je dan bij de fysio oefeningen kan doen of een behandeling kan krijgen. Ik heb in deze tijd geleerd voor mijn tentamen van maandag. Om half 12 kregen we onze pre-match meal weer. Na dit zijn we naar de zaal gegaan om ons klaar te maken voor de wedstrijd. Om half 2 begon onze warming-up, waarna onze wedstrijd om 3 uur ‘s middags startte. Helaas hebben we onze wedstrijd met 3-1 verloren tegen University of Omaha. Ze waren een erg goede en constante tegenstander, waar wij geen antwoord op hadden. Na de wedstrijd hebben we ons snel gedoucht en ons klaar gemaakt voor een 6 uur lange busreis terug naar huis: Fargo, North Dakota. Op de helft van de route zijn we even gestopt om avondeten af te halen. Toen we rond middernacht thuis kwamen, hebben we al onze spullen terug in onze kleedkamer gelegd en zijn we met het team nog een drankje gaan drinken in de stad van Fargo. Hier ontmoeten we alle andere atleten van andere sporten zoals American Football, honkbal, tennis en golf. Aan het eind van de avond zijn we naar huis gegaan en eindelijk lekker gaan slapen.

Sunday 16/10

Vandaag is onze rustdag. Dit betekent dat we geen volleybal verplichtingen hebben en ook geen school. Ik heb heerlijk uitgeslapen tot 10 uur en daarna een lekker ontbijtje voor mezelf gemaakt. De rest van de dag heb ik het meeste aan school gewerkt. Voor lunch had ik lekkere afbakbroodjes met muisjes en hagelslag. Deze hebben mijn ouders hier gelaten toen ze twee weken geleden hier waren! Zondag is altijd een fijne reset dag waarop ik mijn was doe, mijn kamer opruim en al mijn schoolwerk probeer af te krijgen. Ik bereid me voor op een nieuwe lange week waarin we 2 thuiswedstrijden hebben op donderdag tegen Western Illinois University en zaterdag tegen St. Thomas University. De rest van de dag relax ik en kijk ik wat Netflix met mijn kamergenootjes van andere sporten zoals voetbal en basketbal.

Whatsapp-Kingstalent
Kingstalent
Kan ik je ergens mee helpen? Stuur ons een berichtje. Momenteel zijn we gesloten, maar laat gerust een berichtje achter.