Dit wil ik ookSign up now

Stories

Terug naar het overzicht
Interviews

Het nieuwe leven van spelverdeler Daan Snellink bij de Huskies!

Hij verliet deze zomer de jeugdopleiding van Roda’46 en verkaste naar de Verenigde Staten voor een avontuur bij de Houston Baptist Huskies: Daan Snellink! Snellink vloog afgelopen week naar Colorado voor een uitwedstrijd.. niet iets nieuws voor Daan want hij kent veel vlieguren sinds zijn tijd in Amerika. Daan, die van nature centrum verdediger is, vult bij de Huskies een andere rol in.. hij speelt namelijk een linie hoger en wordt dus als de spelverdeler op het middenveld gezien, een rol die Daan tot op heden uitstekend invult! Benieuwd hoe druk het leven van Daan is in Houston?

Monday 10/08
We hadden treatment voor degene die in het weekend hadden gespeeld rond 9 uur. Toen ben ik gaan eten en had ik les van 12:00 tot 14:00 en daarna van 14:00 tot 16:00 study hall om huiswerk te doen. Daarna ben ik gaan sporten in de avond en op tijd naar bed gegaan was namelijk een best zwaar weekend.

Tuesday 10/09
Ik had les van 8:00 tot 9:15 daarna gewichten van 9:15 tot 10:30 van 10:30 tot 11:30 training. Daarna ben ik gaan middag eten en had ik een les om 2 uur tot 3:15 en van 5-6 study hall om huiswerk te doen toen ben ik wat gaan eten. In de avond was ik aan het leren voor een test die ik had de volgende ochtend.

Wednesday 10/10
Ik had 9:15 gewichten tot 10:30 daarna 10:30 tot 11:30 training. ben ik gaan middag eten en had ik een les om 12:00 tot 14:00 en daarna van 14:00 tot 16:00 study hall om huiswerk te doen. Meteen na study hall had ik een test daarna ben ik gaan slapen in mijn kamer en avond eten en gaan leren voor een test van de volgende dag.

Thursday 10/11
Ik begon de dag met een test om 8:00 daarna had ik een training om 9:15 tot 11. Daarna ben ik gaan middag eten, na het middageten ben ik naar mijn kamer gegaan en een beetje op mijn computer gesurft. Ik had weer een les van 2:00 tot 3:15 en study hall van 5:00 tot 6:00. Na het avond eten ben ik gaan sporten. Voor dat ik ging slapen pakte ik mijn tas in omdat ik we de volgende dag om 6 uur s’ochtends vertrokken naar het vliegveld onderweg naar Colorado springs om tegen Air Force te spelen.

Friday 10/12
Ik vertrok uit mijn kamer om 5:45 onderweg naar de bus die ons naar het vliegveld bracht. We checkte met ons team in en hadden een ontbijtje op het vliegveld, na een vlucht van 3 uur kwamen we in de middag aan in Denver Colorado. We reden niet naar ons hotel maar een park genaamd de Garden of the gods daar hebben we een uur rond gelopen( zie foto’s). We zijn toen naar ons hotel gegaan om in te checken en om ons klaar te maken voor het avond eten. We aten in een steak restaurant genaamd Outback. Daarna zijn we terug gegaan naar hotel en konden we doen wat we wilden.

Saturday 10/13
We hadden om 9;00 ontbijt in het hotel daarna hadden we tijd voor huiswerk tot 2;00. Om 2:00 uur hadden we de wedstrijdbespreking en om 3 uur hadden we onze pre-game meal bij Olive garden. Daarna hadden we tot 5:15 om onze spullen in te pakken voor ons vertrek naar Air Force University. (zie foto Campus vanuit busje). Ik speelde op een hoogte van  6.035 feet.. dit maakte het een zware wedstrijd en vergde dus enorm veel energie. Na de wedstrijd zijn we naar een Mexicaanse restaurant gegaan voor avond eten. We kwamen vrij laat terug in het hotel dit was rond 11:00 we moesten de volgende ochtend weer vroeg op dus ben ik mijn spullen gaan inpakken en gaan slapen.

Sunday 10/14
Om 6 uur s’ochtends de volgende ochtend vertrokken we naar het vliegveld van Denver tijdens de terugweg was er een sneeuwstorm waardoor we toen we aankwamen op het vliegveld maar weinig tijd hadden om te ontbijten. We kwamen rond 3 s ’middags weer aan op de campusin Houston. We vertrokken in Colorado waar het -5 graden was en we kwamen terug in Houston waar het 29 graden was, dit laat zien hoe groot het contrast kan zijn. Ik ben wel blij dat ik in het warme deel van Amerika zit. De rest van de dag heb ik niet zoveel gedaan ik ben naar een huis gegaan van een jongen uit het team waar we zijn gaan gamen.

Daan is ondertussen wel gewend aan het Amerikaanse leven en zit op zijn plek bij de Huskies, gaaf om een beeld te kunnen krijgen van je leven in Houston! We blijven je prestaties op de voet volgen Daan! Ben je benieuwd naar meer dagelijkse verhalen of avonturen van onze talenten? Volg ons dan nu op Instagram!

Whatsapp-Kingstalent
Kingstalent
Kan ik je ergens mee helpen? Stuur ons een berichtje. Momenteel zijn we gesloten, maar laat gerust een berichtje achter.