Dit wil ik ookSign up now

Stories

Terug naar het overzicht
Updates

The diary of – Max Hamelink (USF)

Deze zomer verruilde oud-middenvelder van FC Groningen, Max Hamelink, zijn leven in Nederland in voor een nieuw avontuur in San Francisco, Amerika. Inmiddels heeft hij zijn waarde bij het men’s soccer team van USF bewezen met meerdere goals en assists. Deze week neemt de middenvelder ons mee in een week uit zijn American Dream.

Sunday 25/09

Vandaag is de eerste dag van de week waarin ik jullie meeneem in mijn dagelijks leven hier in Providence, Rhode Island! Er stond een belangrijke week voor de boeg met de uitwedstrijd tegen Creighton en de daaropvolgende thuiswedstrijd tegen DePaul. Vanochtend stonden we al om 6:00 op om van 7:30-9:00 te trainen. Op dagen dat we met het vliegtuig reizen proberen onze coaches ‘s ochtends te trainen zodat we niet nog hoeven te trainen na een lange reis. Soms betekent dat dus helaas vroeg opstaan. De trainingen voor wedstrijddagen zijn altijd kort en intens. Om ons optimaal voor te bereiden hebben we daarna altijd een meeting waarin we de tactieken en spelers van de tegenstander analyseren. Dit helpt ons om een zo accuraat mogelijk idee te krijgen van wat we kunnen verwachten van de wedstrijd. Na de ochtendtraining hadden we een klein uur om te douchen, ontbijten, spullen te pakken en bij de bus te verschijnen. Ons vliegveld is gelukkig lekker dichtbij dus de busrit naar het vliegveld is maar 10 minuten. Uitwedstrijden met het team zijn altijd heel gezellig en ik geniet altijd erg van de sfeer. Onze eerste vlucht was om 12:00 ‘s middags en na een drie uur lange overstap en twee vluchten later kwamen we pas om 20:00 ‘s avonds aan in Omaha. Ik was nog nooit in Omaha geweest dus het was zeker leuk om weer een nieuwe stad te ontdekken. Bij aankomst in het hotel hadden we meteen team dinner georganiseerd door het hotel. De dag voor de wedstrijd eten we eigenlijk altijd pasta, daarover heb ik niets te klagen. Omdat het een lange reisdag was, was iedereen erg moe, dus de meeste teamgenoten gingen naar hun eigen kamer om nog wat huiswerk te doen en te gaan slapen. Op naar een belangrijke dag.

Monday 26/09

Vandaag zijn we vrij van voetbal, aangezien we vorige week de hele week hadden getraind. Een goed moment om even rust te pakken. Ik heb geen les vandaag, maar moet wel een essay schrijven. Naast het voetballen volg ik namelijk het graduate program ‘Sport Management’. Nadat ik daarmee klaar was, heb ik nog even met wat huisgenoten gechild, om vervolgens relatief op tijd te gaan slapen. De volgende dag moet ik namelijk om 06.00 op voor ‘weights’.

Tuesday 27/09

De dag begint met een krachttraining van 07.30 – 08.30. Daarna hebben we een veldtraining van 10.00 – 12.00. Vervolgens ben ik zelf nog even in het ijsbad gegaan om te herstellen. In de middag gaf ik training aan een team dat ik coach. ‘S avonds ben ik met wat teamgenoten wat gaan eten in een restaurant vlakbij.

Wednesday 28/09

Eerst hebben we een training van 10.00 – 12.00. Daarna heb ik weer training gegeven. Vervolgens had ik van 18.00 – 22.00 college in downtown San Francisco, wat trouwens het enige college van de week was. Een vrij standaard dag.

Thursday 29/09

De dag begint met krachttraining van 07.30 – 08.30. Daarna hebben we een veldtraining van 10.00 – 12.00. Vervolgens ging ik zelf nog even in een ijsbad om te herstellen. In de middag heb ik nog training gegeven aan een team dat ik coach om vervolgens nog even naar het dames volleybalteam te gaan kijken. Ze speelden tegen Peperdine. Helaas verloren ze.

Friday 30/09

Voordat we gingen vliegen om 13.50 hadden we nog een veldtraining gepland staan om 08.30. Om 11.00 reden we met een bus naar het vliegtuig om naar LA te vliegen. We spelen namelijk een wedstrijd tegen Loyola Marymount. Dit wordt mijn eerste uitwedstrijd waarvoor ik moet vliegen. We landen om 4 uur in LA om vervolgens per bus naar het hotel te gaan. ‘S avonds hebben we bij de familie van een teamgenoot gegeten en zijn we rond 22.00 weer naar huis gegaan.

Saturday 01/10

Gameday. Om 19.00 ’s avonds spelen we tegen LMU. Gedurende de dag doen we niet zo veel, met name rusten. We hadden om 09.00 ontbijt en om 11.00 lunch en aten onze pre-game meal om 15.00. Om 17.00 reden we naar LMU. Een prachtig veld. Helaas verloren we na een matige tweede helft met 3-0. Na de wedstrijd gingen we weer naar de familie van een teamgenoot om Mexicaans te eten. Daar sloten we de dag mee af.

Sunday 02/10

Deze dag staat in het teken van reizen. We vliegen om 14.45 terug naar San Francisco. Dus in de ochtend is het koffers inpakken en met de bus naar het vliegveld. Het was gelukkig maar een vlucht van een klein uur. Aangekomen in San Francisco hebben we een videobespreking om de wedstrijd na te bespreken. Vanavond ga ik nog ergens wat eten met wat teamgenoten. Ontspanning is namelijk ook belangrijk!

Sign up now
Whatsapp-Kingstalent
Kingstalent
Kan ik je ergens mee helpen? Stuur ons een berichtje. Momenteel zijn we gesloten, maar laat gerust een berichtje achter.